Like this blog

dinsdag 1 februari 2011

Ease Your Look


De afgelopen anderhalve week ben ik druk bezig geweest met het maken en leren voor tentamens. Je make-up uitgebreid doen schiet er dan nog wel eens bij in. Daarnaast wil je ook niet dat wanneer je onder een toets in je oog wrijft of van de zenuwen je hoofd in je handen legt, dat alle make-up dan uitgesmeerd is en je nog iets hebt om over te stressen. Daarom vandaag een makkelijke tetamen-proof make-up look.



Waarschuwing: Ik zie er op sommige foto's moe en ter neer geslagen uit. Dit is niet om jullie, maar laat ik het er maar op houden dat ik blij ben dat mijn tetamens voorlopig even over zijn.



Allereerst de ogen, hiervoor heb ik (hoe kan het ook anders) het Bourjois paletje nude ingénu nr. 04 gebruikt en een liquid eyeliner van de Essence I Love Berlin collectie. Je brengt een heel licht bruine oogschaduw over je gehele ooglid aan. Daarna breng je aan de bovenkant van je ooglid naar de arcadeboog toe een bruine oogschaduw aan. In je buitenste ooghoek kun je nog een donker bruine kleur aanbrengen. Eyeliner langs het oog. Ik heb met een boogje naar buiten gedaan, maar ook dit kan zonder. Breng de eyeliner alleen niet onder je oog aan. Hierdoor wordt de aandacht naar je ogen getrokken en niet naar je lippen, zoals je wilt.


Op mijn lippen heb ik een simpele gepigmenteerde lipbalm van Nivea aangebracht, namelijk Pearl & Shine. Op de foto komt hij niet helemaal goed over, maar hij is iets donkerder. Als je hem aanbrengt zie je heel goed dat het een lipbalm/lippenstift is. Wanneer je met je vinger over de balm heen gaat en deze op je lippen dept heeft het al veel minder dit effect. Je kunt hiervoor gerust de balm vanaf de stift op je lippen aanbrengen, maar daarna dus DEPPEN!
Omdat je nu al een redelijk opvallende kleur op je lippen hebt, wil je niet dat je wangen hier heel erg van afwijken. Een makkelijke tip is dus om de lippenstift, lipgloss, lipbalm of wat dan ook, die je op je lippen gebruikt hebt ook voor je wangen te gebruiken. Zet een dikke streep op je hand en ga er met je vinger overheen. Dep deze weer op je wang en smeer het met een andere vinger een beetje uit. Je kunt ook andere blush gebruiken, maar zorg dat wanneer je lippen een blauwe ondertoon hebben, dit over een komt met je wangen.
Daarnaast heb ik nog een bronzer gebruikt om wat contoren in mijn gezicht aan te brengen.

Wat doen jullie aan je make-up in de tetamen week?