Like this blog

dinsdag 18 januari 2011

Multi Colors


Voor de zuiderlingen onder ons is de carnaval al weer ruim begonnen. Voorbereidingen treffen de optochten gereed maken en wat al niet meer. Mijn voorbereiding is ook begonnen (niet dat ik carnaval ga vieren). Ik heb voor jullie namelijk een fashionable carnavals look gemaakt. Zo kun je toch leuk je make up doen en er tegelijk carnaval proof uit te zien.


Volg de onderstaande stappen om het heel eenvoudig zelf te maken.
Wat heb je nodig:
Blauwe oogschaduw
Groene oogschaduw
Gele oogschaduw
Rood bruine oogschaduw
Roze oogschaduw
Liquid eyeliner
Mascara zwart

Je kunt eventueel een andere eyeliner gebruiken. Een liquid eyeliner is alleen wel het handigst. Ook de oogschaduws zijn optioneel. Zorg er in ieder geval voor dat ze lekker fel zijn. Heb je mascara in de zelfde kleur als een van de oogschaduws gebruik deze dan voor een intenser (nog intenser :P) effect.

We beginnen met het rechteroog. Allereerst zorg je dat je en blauwe en groene oogschaduw klaar hebt staan. Nu breng je buiten je ooglid en wimperrand op je slaap een blauwe oogschaduw aan. Deze werk je naar je wenkbrauwrand en ooghoek toe. Daarna pak je de groene oogschaduw en brengt deze gedeeltelijk over de blauwe oogschaduw aan en tot de helft van je ooglid.

Daarna ga je verder met de eyeliner. Kijk naar het plaatje hoe ik het gemaakt heb. Je kunt dit zelf aanpassen naar smaak, maar let erop dat je het een beetje puntig en hoekig houd. Ook hoeft het niet zo netjes.

Nu kun je het gaan 'inkleuren' en dan heb je het eerste oog al af.

En dan nu verder met het linkeroog. Je gaat nu de gele, rood bruine en roze oogschaduw gebruiken. Eerst breng je de rood bruine oogschaduw onder je onderste wimperrand aan. Deze trek je langs je neus verder tot een hoek. Bij de tweede stap breng je de gele oogschaduw op je slapen aan tegen je wenkbrauw rand aan. Maak het een beetje rond, maar zometeen met de eyeliner kun je dit helemaal bijwerken.

Vervolgens ga je de roze oogschaduw aanbrengen op je ooglid. Je begint halverwege je oolid en werkt het naar buiten toe tot aan je wenkbrauwrand. Zorg dat je het roze nog een beetje met de gele oogschaduw mengt.

En nu mag je weer leuk gaan 'schilderen'. Doe het weer ongeveer volgens de lijnen op het plaatje. Let erop dat ik niet helemaal op mijn onderste wimperrand eyeliner heb aangebracht. Het zwierige lijntje op mijn slapen is even oefenen, maar dan gaat het gemakkelijk. Je kunt op een papiertje oefenen of even op een tissue.

En ook dit oog mag je weer gaan inkleuren. Dan is dit het resultaat.
Een mooi effect zou nog zijn om nepwimpers aan te brengen (mijn wimperlijm is helaas op) en anders gewone mascara.

Lijkt het je zo leuk dat je het ook een keer gaat maken, of misschien in een aangepaste versie. Mail me dan even de foto, want ik ben namelijk erg benieuwd hoe jullie dit zouden doen!

De spullen die ik gebruikt heb:
Blauwe oogschaduw                     Sparkling eyeshadow kit (12 kleuren palet)
Groene oogschaduw                     Hema Cream Eyeshader nr. 16
Gele oogschaduw                         Sparkling eyeshadow kit
Rood bruine oogschaduw               MNY My Shadow nr. 333
Roze oogschaduw                         Sparkling eyeshadow kit
Liquid eyeliner                             I Love Berlin collectie Essence
Mascara zwart                             Bourjois Volume Glamour Ultra Black Curl