Like this blog

vrijdag 11 februari 2011

Purplicious


Weer even een nieuwe look en wel een smokey purple eye. De laatste tijd kom ik wel erg vaak op groen of paars uit en ik zal dan ook binnenkort wat andere kleurtjes gaan gebruiken. Alleen eerst nog even deze. Kijk verder voor meer foto's, de gebruikte producten en how to van deze smokey eye look.



Ik heb allereerst een plump/brandy kleurige oogschaduw gebruikt over mijn gehele ooglid, in de crease en naar mijn wenkbrauwbot toe. Deze kleur heb ik gebruikt als basis voor de paarse oogschaduw van Soho en voor de roze glitter oogschaduw van Divided. Gebruikt dus het liefst een cream oogschaduw als basis, waarna je een oogschaduw met meer shimmers aan kunt brengen zonder dat je deze over je gehele gezicht terug vind.


Nadat je de basis aangebracht hebt breng je in je buitenste ooghoek en tot halverwege je arcadeboog een paarse oogschaduw aan. Nu pak je een roze getinte oogschaduw met shimmers en deze breng je over je gehele ooglid aan. Let erop dat het paars in je arcadeboog neutraal blijft.
Breng een zwart oogpotlood op je onderste en bovenste waterlijn aan en op je wimperrand in de bovenste ooghoek. Verder kun je de eyeliner onder je oog naar buiten toe dikker maken.

Je kunt ervoor kiezen om mijn look in de puntjes na te doen, maar ik wil vooral meegeven dat je let op de vorm van je oog en dan kijkt hoe je je oogschaduw aanbrengt. Zo heb ik bijvoorbeeld maar een klein stukje tussen mijn ooglid en wenkbrauw en kan ik dus beter niet te hoog gaan met mijn oogschaduw. Heb je kleine oogleden breng dan vooral een donkerdere kleur in je arcadeboog aan, zodat je ogen groter lijken. Laat de kleur echter wel aansluiten op de rest van je oogschaduw. Bij kleine ogen werkt de eyeliner weer minder goed, doordat deze je ogen optisch kleiner maakt. Genoeg om op te letten dus.

Waar moet jij op letten bij het aanbrengen van je oogschaduw?