Like this blog

zondag 23 januari 2011

Wij laten ons niet uit het (Malie) veld slaan!



En daar is ie dan eindelijk. De blog over de staking. Na de blog waarom ik er heen ging. Nu dan ook hoe ik het ervaren heb. Dus lees snel verder om mijn verhaal te horen. Laat ook zeker even een reactie achter, als jij er ook geweest bent, met je ervaringen.


Om kwart over tien moesten we in de bus zitten om op weg te gaan en een beetje bij tijds in Den Haag aan te komen. We kwamen ook precies om één uur bij het Malieveld aan, maar waren tussendoor nog wel even gestopt!
De bus zat uiteindelijk bijna helemaal vol en met een goede sfeer was het al hartstikke gezellig.

Om één uur aangekomen stond het Malieveld al hartstikke vol en waren de toespraken al begonnen. We hadden uiteindelijk 5 spandoeken mee met de teksten; Kwaliteit kwijt door de overheid. Steenwijks RSG zegt NEE. Wij laten ons niet uit het (Malie) veld slaan. Sla hier links af -->. En nog; Nasty.
Ook hadden we nog een soort hoofdbanden gemaakt met teksten, zoals: nee, jammer, achtelijk, boos, nasty enz. Dit was nog steeds niet alles de voorzitster van de leerlingenraad en vriendin had een shirt gemaakt met daarop; Ik ben niet boos maar teleurgesteld.




Onder meer zijn Job Cohen, Emile Roemer en  Halbe Zijlstra aan het woord geweest. Nou ja, zoveel heeft Zijlstra niet gezegd. Hij kwam op onder luid boeh geroep. Hij heeft even gezegd dat hij het leuk vond dat zoveel mensen op zijn verjaardag waren gekomen. Weer boeh geroep en weg was hij. Later hoorde ik pas toen we thuis waren dat hij weg was gegaan, omdat er dingen naar hem gegooid werden. Op het moment zelf heb ik daar niks van meegekregen en was hij na 2 minuten al weer weg.

En toen was het alweer gedaan. Om kwart over drie gingen de treinen richting Groningen alweer weg en werd iedereen verzocht rustig naar de bussen terug te gaan of nog even gezellig naar de pannekoekenkraam aan de overkant te gaan :) Het grootste deel van de menigte liep langzaam weg, waaronder wij.

Nog even een laatste foto van ons op het Malieveld, maar we moeten natuurlijk wel boos kijken.
 


















Eenmaal in de bus hoorden we via twitter dat de ME uiteindelijk wel om half vijf in heeft gegrepen. Dit was niet meer op het Malieveld, maar in de stad waar een groep naartoe was gegaan. Uiteindelijk is het helaas dus toch nog uit de hand gelopen en is de aandacht hier naartoe gegaan en niet naar het belang van de demonstratie.

Al met al was het voor mij wel een geslaagde dag. Nu maar hopen dat het geholpen heeft.

Sommige fotos zijn ook van het nu.nl gehaald, dus mocht je nog intresse hebben.